Om föreningen

Brf Björkudden 2 bildades 1978 då området byggdes. 70 lägenheter är fördelade i parhus och radhus, sammanbundna av småvägar som passar bäst för cyklar och gående.

Tvåor och treor ligger i enplanshus och fyror i tvåplanshus. Alla lägenheter har tillhörande tomtmark av varierande storlek som du som bor i respektive hus sköter om på bästa sätt. Bilar hänvisar vi till parkeringsplatser eller garage. Fram till dörren kör vi bara vid i- och urlastning.

Vi har en föreningslokal du kan hyra för fest. Intill lokalen finns en boulebana, som några av oss nyttjar regelbundet under säsong. I samma hus som lokalen finns även en bastu. Inom området finns enklare gungor för de små.

Vi är måna om att vi alla tar hand om föreningen på effektivt och engagerat sätt. För att vi som bor här ska trivas, och för att värna värdet på egendomen.

Trivselregler Brf Björkudden 2

I Trivselregler Brf Björkudden 2 har vi samlat information som kan vara bra att känna till för dig som bostadsrättsinnehavare.
Trivselregler Brf Björkudden 2 (pdf)

Föreningens stadgar

I föreningens stadgar kan du läsa om ansvarsfördelningen mellan föreningen och dig som bostadsrättsinnehavare.
Föreningens stadgar (pdf)
Bilaga - Förteckning över ansvarsområden (pdf)

Årsredovisning

Årsredovisning 2022 (pdf)